Stichting Halte Zomervilla

Dream it, wish it, do it! Dat is het motto van stichting Halte Zomervilla die in 2019 een woon- en logeerhuis realiseerde voor jongeren met ernstige meervoudige beperkingen (EMB). De ouders van deze kinderen namen het initiatief hiertoe, omdat nergens in de Hoeksche Waard en omstreken een plek is waar deze kwetsbare kinderen de zorg krijgen die de ouders wensen. Een droomhuis waarin voldoende aandacht, tijd en kennis is om vijftien jongeren optimaal te begeleiden.

De stichting heeft een voormalig kerkgebouw omgebouwd tot een geschikte woning. De kerk had echter geen tuin. Het huidige voorterrein dat nu bestaat uit parkeerplaatsen en een ruime ingang waar tientallen fietsen gestald kunnen worden, is ruim genoeg om een groot en veilig terras en tuin aan te leggen, zodat de bewoners ook in de zomer een fijne plek hebben. De achtertuin is geheel besloten en schaduwrijk, maar kan heel goed worden ingericht als speel- en belevingsplaats. Tevens is de achtertuin straks een plek waar ouders en hun kinderen als gezin samen kunnen zijn en privacy kunnen hebben.

Dankzij de genereuze bijdrage van de Daniel van der Vorm Stichting zijn wij in staat om niet alleen een wip voor minder validen en een belevingsportaal te kopen, we kunnen ook de aanleg van het volledig rolstoeltoegankelijke terras eronder hiervan betalen. Daar zijn we ontzettend blij mee. Mede dankzij jullie kunnen we de droomtuin voor onze jongeren realiseren.