Buitenplaats Brienenoord

Summercamp for a day

Van maandag 24 augustus tot en met zaterdag 29 augustus 2020 organiseren we elke dag op het Eiland Van Brienenoord een Summercamp for a day ovoor kinderen van 8 tot en met 12 jaar die normaal gesproken niet op vakantie gaan i.s.m. vijf partners die door het jaar heen kinderactiviteiten organiseren in verschillende wijken van Rotterdam. Elke dag gaan 50 kinderen voor een dag naar het eiland van Brienenoord en vieren ze daar een dag kamp rond Buitenplaats Brienenoord en op het eiland. De kinderen worden met busvervoer gehaald en gebracht van en naar hun eigen wijk. Het thema van het kamp is DE TOEKOMST.

Missie Buitenplaats Brienenoord

Buitenplaats Brienenoord is een denk, speel- en werkplaats voor alle leeftijden over de toekomst. Geen toekomst zonder verleden en daarom willen we recht doen aan deze plek op het eiland door elke zomer (startend vanaf deze zomer) weer zomerkampen te organiseren voor de stadsjeugd. Vanuit de gedachte dat ieder kind recht heeft op een vakantiebeleving en het ervaren van een gevoel van vrijheid. Of zoals mevrouw Hager, directeur van de Arend en de Zeemeeuw het in de jaren ‘50 zo mooi zei: “Als u denkt dat de legitimatie van ons werk is gelegen in de activiteiten die wij aanbieden, dan heeft u het mis. Onze legitimatie is dat wij een plek bieden waar jonge mensen welkom zijn, zich welkom voelen en in dialoog met anderen zichzelf kunnen ontwikkelen.”

Onze missie is om kinderen vrijheid te laten ervaren in de natuur en te laten ontdekken dat zij zelf kunnen vormgeven en meedenken over de toekomst: hoe hun eigen leven, de stad en misschien zelfs de wereld er in de toekomst uit gaat zien.