Benefietactie Sint voor Kint

Sint voor Kint is een jaarlijkse benefietactie met als doel geld op te halen voor Sinterklaaskado’s voor kinderen in Rotterdam die in armoede leven, daarbij inbegrepen ook álle kinderen wiens ouders een pakket ontvangen van de voedselbank Rotterdam.
In Rotterdam groeit 1 op de 4 kinderen op in armoede. Geregeld blijft er in deze gezinnen geen geld over voor nieuwe kleren, vakantie of – een Sinterklaaskado. Met Sint voor Kint willen we deze gezinnen de mogelijkheid geven om een Sinterklaaskado te kopen voor hun kinderen. Van de opbrengst van de actie krijgen de ouders rond Sinterklaas een kadobon van de speelgoedwinkel t.w.v. 20€, zodat ze zelf een Sinterklaaskado kunnen kopen voor hun kinderen. Om dit mogelijk te maken activeren we groepen om sponsoracties te organiseren en werven daarnaast geld bij kerken, fondsen en bedrijven. Naast het ophalen van geld willen we met de actie ook mensen in Rotterdam bewust maken van een specifieke nood in de eigen leefomgeving – armoede onder kinderen en gezinnen – en zij motiveren om een concreet antwoord te geven op deze nood.
We zijn blij met de inzet en bijdragen van vele kerken en particulieren die de actie steunen, en we zijn dankbaar dat ook de Stichting Daniel van der Vorm bij wil dragen aan dit mooie doel.

Sint voor Kint is een project van Serve the City Rotterdam, een initiatief dat kerken en vrijwilligers in Rotterdam activeert om zich in te zetten voor hun naasten. Serve the City is onderdeel van Stichting Samen 010.

www.sintvoorkint.nl www.servethecityrotterdam.nl www.samen010