YETS Foundation – jongeren naar de United World Games

YETS Foundation zet basketbalteams op bij scholen in aandachtswijken om kwetsbare jongeren een goede start in de maatschappij te bieden. Met hun erkende methodiek probeert de stichting pedagogisch sterke coaches in te zetten als rolmodel voor de jongeren en onvoorwaardelijk voor hen klaar te staan door liefde discipline, aanmoediging en structuur te bieden. De stichting won in 2017 de RET Aardig Onderweg Award en in 2018 een Appeltje van Oranje, wat o.a. een bezoek van Koningin Maxima opleverde.

Omdat veel van de deelnemende jongeren weinig op vakantie gaan willen de YETS Coaches vrijwillig maar liefst 40 jongeren meenemen naar de United World Games in Klagenfurt, Oostenrijk. Dit evenement is een soort Olympische Spelen voor jongeren waar talent geen rol speelt maar alles gaat om plezier en horizonverbreding. Aan het toernooi nemen teams deel vanuit alle werelddelen en is inclusief openingsceremonie en Olympisch dorp.

Dankzij een bijdrage van de Daniel van der Vorm Stichting kan YETS Foundation deze reis gaan realiseren. Op woensdag 19 juni zal de bus met leerlingen van het Lentiz Geuzencollege (Vlaardingen) en Lentiz LIFE College (Schiedam) vertrekken richting de Wörthersee. Op maandag 24 juni wordt de bus weer terug in Nederland verwacht.

Meer informatie:
www.yetsfoundation.nl