Stichting Venster op Muziek

In 2018-2019 is het 10e concertjaar van Stichting Venster op muziek in de Lambertus. Inmiddels is dit bijzondere concertpodium niet meer weg te denken uit Rotterdam-Kralingen. Niet alleen vanwege het mooie programma in de prachtige Lambertuskerk met haar monumentale Maarschalkerweerdorgel, maar ook omdat de concerten vrij toegankelijk zijn. Daardoor kan iedereen van de muziek komen genieten.
Om dit 10-jarig jubileum te vieren met ons publiek bieden wij van September 2018 tot en met Juli 2019 een feestelijk programma . Een van de speciale concerten vormt het unieke optreden van de wereldberoemde Rotterdamse jazz-trompettist Eric Vloeimans tezamen met Hayo Boerema, de vermaarde organist van de Laurenskerk in Rotterdam. Dit geweldige concert zal worden uitgevoerd op 3 september 2019 om 20.00 uur (inloop en toelichting om 19.15 uur) In de Lambertuskerk Oostzeedijk beneden 3 in Rotterdam. Het is mede dankzij de ondersteuning die wij ontvingen van de stichting Daniel van der Vorm dat wij dit concert gratis aanbieden.
Het jubileumjaar kent nog vele andere hoogtepunten waaronder een optreden van de zeer bekende Parijse organist Olivier Penin, de première van een nieuwe compositie van een drie-stemmige Latijnse mis van Geerten Liefting, de uitgifte van een nieuwe cd van organist Eric Koevoets en sopraan Jenny Haisma, optreden van jong talent Lautenwerk én de uitvoering van een Mozartmis met koor en orkest. Voor het gehele programma verwijzen wij graag naar de website van de Stichting Venster op Muziek: https://venster-op-muziek-lambertus.com