Stichting Super-Actief

In augustus 2019 nemen wij als Stichting Super-Actief weer (32e jaar) 45 kinderen mee op kamp. Een heerlijke week voor kinderen van 6 tot en met

12 jaar uit Kralingen-West, Crooswijk en de Esch. Het kamp is voor kinderen die niet op vakantie kunnen gaan om redenen van gebrek aan geld of door omstandigheden waarin ze leven. Kinderen voor wie op vakantie gaan niet normaal is en die ook vaak buiten de vakantieperiode vaak geen andere ontspannende activiteiten hebben. Dit jaar gaan we naar Summercamp Heino.Schaarshoekweg 1, 8131 RE Wijhe

Omschrijving Kinderkamp Kralingen-Crooswijk

Een week om nooit meer te vergeten voor kinderen en hun ouders.

Voor vele van deze kinderen is dit hun enige vakantie, soms zelfs hun enige vakantie uit hun jeugd! Met alle denkbare achtergronden gaan ze een week plezier maken met een normale dagelijkse routine van eten, slapen en spelen.

Belangrijke subdoelen zijn:

• Het vergroten van sociale vaardigheden van de kinderen
  • Het verbinden van kinderen onderling
  • Leren spelen met elkaar (zonder conflicten)
  • Ontdekken van nieuwe (educatieve en/of sportieve) activiteiten
  • Buitenspelen
  • Respect voor de natuur ontwikkelen
  • Liefdevolle warme plek hebben
  • Zonder zorgen vakantie kunnen hebben

Gezamenlijk doel

Het kamp is het eindspel van een gezamenlijke actie van kinderen, ouders, begeleiders en lieve bewoners van Kralingen-Crooswijk. Samen maken wij welzijn mogelijk. Samen organiseren wij acties om het geld bij elkaar te brengen. Denk aan koekjes bakken en verkopen, een bingoavond met opbrengst voor het kamp, artikelen in de Ster van Kralingen (onze lokale krant). De voortgang ervan beschrijven wij op onze facebookpagina en op de site en de weekkrant.