Stichting Podiumbeesten Overschie

Podiumbeesten Overschie bestaat inmiddels al sinds 2016 en heeft één belangrijke missie: wij willen theaterles toegankelijk maken voor ieder kind in een relatief arme wijk als Overschie. Daarom vragen wij slechts 1 euro per les. De lessen worden gegeven door professioneel dramadocenten. Deze docenten hebben niet alleen oog voor diverse speltechnieken, maar leren kinderen ook alles over samenwerking en zelfexpressie.  Dankzij een bijdrage van Stichting Daniel van der Vorm en andere subsidieverstrekkers kunnen wij weer starten met een nieuw seizoen theaterlessen (van september 2020 tot en met mei 2021). Zo’n 110 kinderen tussen de 4 en 12 jaar uit Overschie volgen wekelijks deze lessen en sluiten het seizoen af met een mooie eindvoorstelling.

Samenwerkingsverbanden binnen de wijk
Wij zijn altijd op zoek naar samenwerkingsverbanden binnen de wijk. Podiumbeesten is te vinden op diverse festivals in Overschie en werkt nauw samen met diverse organisaties. Twee mooie initiatieven zijn de jaarlijkse voorstelling in woonzorglocatie Den Hoogenban en de theaterworkshop tijdens Serve the City in de grote kerk. Hier komen jong en oud samen en dat blijkt een gouden combinatie!

Wil je meer weten? Kijk dan op www.podiumbeestenoverschie.nl of stuur een mailtje naar info@podiumbeesten.nl. Op Facebook en Instagram zijn wij te vinden via Podiumbeesten Overschie.