Stichting Fier

Op woensdag 25 september 2019 vond in het Isala Theater in Capelle aan den IJssel het congres ‘Erven van toekomst’ plaats. Dit congres werd georganiseerd door Fier en vond plaats in de stad waar de tweede Veilige Veste in 2020 gebouwd gaat worden.

Op het congresprogramma stonden inspirerende sprekers die allen pakkende speeches hadden over duurzaamheid, innovatie, ontwikkeling en toekomstperspectieven voor de jeugdzorg. De zaal zat vol wethouders, beleidsmakers, jeugdzorgprofessionals, studenten Social Work , ervaringsdeskundigen en andere geïnteresseerden.

Stichting Daniel van der Vorm heeft het congres ondersteund met een financiële bijdrage. Fier is ontzettend dankbaar hiervoor. Dankzij deze gift is het mogelijk gemaakt dat:

• het congres kon plaatsvinden op een prachtige locatie (het Isala theater) in het centrum van Capelle aan den IJssel, de stad waar de 2e Veilige Veste van Fier zal worden gebouwd;
  • er op het congres petit fours uitgedeeld werden in de pauze aan de gasten. Deze lekkernijen zijn gebakken door de Blooming Bakery, een van de leerbedrijven van Fier;
  • er naast (zorg)professionals ook 4e jaars Social Work studenten van de Hogeschool Rotterdam aanwezig konden zijn op het congres. Speciaal voor hen zijn er 25 plekken beschikbaar gesteld.

Agenda voor de toekomst

Tijdens het congres hebben de sprekers een agenda voor de toekomst onderschreven. Onder andere burgemeester Peter Oskam van Capelle aan den IJssel, nationaal rapporteur Herman Bolhaar en wethouder Ans Hartnagel zetten hun handtekening onder de agenda van Fier, net als vele bezoekers van het congres. Hiermee willen zij een vuist maken tegen mensenhandel, seksuele uitbuiting en de huidige wetgeving in de jeugdzorg.