Stichting Fair Chance Krimpen

Stichting Fair Chance is in 2008 opgericht met als doelstelling ‘het organiseren van diverse activiteiten voor kinderen in achterstandssituaties in Krimpen aan den IJssel’. Inmiddels voert de organisatie jaarlijks minimaal 6 projecten uit.

Jaarlijks wordt in de zomervakantie een zomeruitje georganiseerd. In 2018 bestond de stichting 10 jaar. Ter gelegenheid van het jubileum werd het uitje uitgebreid van “kinderen uit de doelgroep met 1 begeleider” naar een familiedag, waarbij – naast de kinderen in de beoogde leeftijdsgroep – ook de broers en zussen buiten deze categorie en beide ouders of verzorgers mee mogen. Het gaat dan jaarlijks om 200 tot 250 personen. Deze familiedag is zo goed ontvangen, dat het bestuur besloten heeft hier een jaarlijkse traditie van te maken.

Dit jaar is gekozen voor Beekse Bergen. Naar verwachting zullen maximaal 250 personen hiervan gebruik maken. Stichting Fair Chance verzorgt tevens het vervoer per touringcar en iedereen krijgt een lunchvergoeding. Het bestuur en enkele externe vrijwilligers gaan mee als begeleiders. Met de bijdrage van Stichting Daniel van der Vorm kunnen de entreetickets worden aangekocht. Zonder deze steun zou dit zomeruitje niet mogelijk zijn geweest.