Stichting De Passiewaard

2018 is alweer voorbij en we zijn net aan het nieuwe jaar begonnen. In het jaar 2018 is er veel gebeurd in De PassieWaard. De PassieWaard is een dagactiviteitencentrum voor mensen met een beperking in het breedste zin van het woord. Dit kan zijn voor mensen met een niet aangeboren hersenletsel of een chronische ziekte; dementerende mensen of mensen met een lichte psychiatrische achtergrond. We richten ons vooral op creativiteit.

Het is een bewogen jaar geweest en onze gasten hebben zich er goed naar geschikt, ook tijdens de verbouwingen in ons tijdelijk verblijf in de Ark. Er waren twee hoogtepunten. Allereerst was daar de enorme uitbreiding, wat voor iedereen meteen goed aanvoelde. Er is zogezegd niets aan de huiselijke sfeer veranderd, die hebben we goed weten te behouden. Als klap op de vuurpijl kwam onverwachts ‘het winkeltje’ erbij. Het bleek zogezegd de kers op de taart.

Mede door jullie inzet hebben wij ‘het winkeltje’ kunnen vullen met mooie eigengemaakte creaties. Het is een enorme aanwinst en jullie spelen daar de hoofdrol in.

Onze gasten, vrijwilligers en zeker ook de mantelzorgers, zijn de steunpilaren van

De PassieWaard. Zij zijn belangrijk voor ons. Zij maken met hun inzet, tijd en passie het verschil. We zaaien, oogsten, en we raken verbonden met elkaar. We delen terwijl we werken; hoe mooier kun je het hebben. Als er iets moet worden georganiseerd, staan er weer zoveel mensen klaar.

Dit hebben we bij beide verbouwingen mogen meemaken.

Buiten de groep van De PassieWaard zijn er ook fondsen die ons een warm hart toe dragen. Zij hebben de recente verbouwingen mogelijk gemaakt en wij zijn hen enorm dankbaar. De open dagen en opening van ‘het winkeltje’ waren een groot succes. Er was veel belangstelling; er zijn meer dan 150 bezoekers geweest.

Mede door Daniel Van Der Vorm Stichting hebben wij het ‘winkeltje’ en de 2e huiskamer kunnen realiseren. Deze laatste wens bestond al bij de start van De PassieWaard. Wij zijn hier erg dankbaar voor en super blij mee!

Voor ‘het winkeltje’ en de nieuwe huiskamer hadden we een nieuwe naam nodig, daarvoor is een prijsvraag georganiseerd. Iedereen kon meedoen en maakte kans op een leuke prijs. Uiteindelijk werden er meer dan 50 namen genoemd. Uit deze namen konden de deelnemers hun voorkeur aangeven. Uiteindelijk kreeg de naam “‘t PassieHoekje” de meeste stemmen.

We werken nu op deze manier, dat zodra onze gasten een creatie af hebben, dan mogen zij deze zelf in de winkel plaatsen en spreken we een prijs af. Van de opbrengst kunnen we dan weer nieuwe materialen aanschaffen. Alles komt ten goede aan de stichting.

De tweede huiskamer is met name bedoeld voor mensen uit de omgeving, door het “winkeltje” is het laagdrempelig en is iedereen welkom. Er kunnen ook kleine activiteiten gedaan worden.

Wij hopen in 2019 dat we er veel gebruik van mogen maken.