Stichting CultuurWerkplaats Tarwewijk 2017

CultuurWerkplaats Tarwewijk (CWT) is een huiskamer annex werkplaats voor ontmoeting en educatie. CWT is gevestigd in de Millinxbuurt te Rotterdam en wordt gerund door wijkbewoners van verschillende afkomst en achtergrond.
Onder de naam ‘Cultuur ontmoet Natuur’ bieden wij gedurende vijf maanden op de woensdagmiddag voor de kinderen van de Tarwewijk workshops en een vijftal excursies aan’.
De workshops vinden plaats in ons atelier en onze avontuurlijke tuin van driekwart hectare.
Door de combinatie van cultuureducatie / kunstzinnige vorming enerzijds, en natuureducatieve anderzijds willen wij een krachtige en positieve impuls geven aan cultuur- en natuurbeleving in de wijk.
Het project wordt geleid door een groep allochtone moeders en een kunstdocent. De moeders van de deelnemende kinderen helpen actief mee tijdens de workshops waardoor zij gaandeweg ook kennis en ervaring opdoen op het vlak van opvoeding van hun kinderen.
Maandelijks organiseren wij een excursie voor de kinderen en hun moeders naar een natuurgebied en verschillende natuur- en kunstmusea.

Inmiddels loopt het project twee maanden en hebben we workshops gedaan rond insecten en vlinders, hebben we hutjes gebouwd van wilgentenen en een wormenbak gemaakt. Voor de excursies hebben we een bezoek gebracht aan het Natuurhistorisch Museum Rotterdam en hebben we deelgenomen aan een theater-natuurproject op het Van Brienenoordeiland.

Info: www.cultuurwerkplaatstarwewijk.nl