Stichting Archikidz

Stichting Archikidz Rotterdam organiseert in 2020 opnieuw een gratis architectuurworkshop voor kinderen. Wij koppelen dit Archikidz-evenement aan de Rotterdamse Architectuurmaand (eind mei/begin juni). Daarnaast willen wij ons dit jaar richten op het verder uitbouwen van de activiteiten van Archikidz Rotterdam.

Archikidz richt zich met haar activiteiten op kinderen van zeven tot en met twaalf jaar. Net als in de voorgaande jaren organiseert Stichting Archikidz Rotterdam ook dit jaar in Rotterdam een gratis architectuurworkshop organiseren op een mooie locatie in Rotterdam. Het thema voor dit jaar is ‘Bruggen bouwen’. De Architectuurworkshop vindt plaats tijdens de Rotterdamse Architectuurmaand (eind mei/begin juni). De opzet van het evenement blijft, wegens bewezen succes, zoals bij voorgaande edities.

De workshop

De dag begint met een feestelijke intocht van de kinderen en een kennismaking met hun eigen architect. Ouders/verzorgers zijn van harte welkom maar mogen slechts vanaf de zijlijn toekijken. De workshop wordt officieel geopend door een bekende architect, de VIP-architect, die een presentatie geeft over het thema van de dag. Door het uitnodigen van een VIP-spreker wil Archikidz het educatieve element van Archikidz versterken en de kinderen laten nadenken over de bebouwde omgeving aan de hand van concrete voorbeelden uit de praktijk.

info@archikidzrotterdam.com | www.archikidzrotterdam.com | www.facebook.com/ArchikidzRotterdam