Singeldingen

Singeldingen is tien zomers geleden begonnen, als een initiatief van een kleine groep betrokken bewoners. Zij maakten een plek voor ontspanning en ontmoeting in het Heemraadspark – een groene oase tussen de wijken Middelland en het Nieuwe Westen in Rotterdam.

Buurtbewoners maken van Singeldingen voor anderen en zichzelf de plek om te ontspannen, ontmoeten, creatief te zijn, uit te wisselen, te bouwen, kennis op te doen. Door hun kennis en kunde te delen, en hun kwaliteiten aan te bieden bij Singeldingen zijn ze betekenisvol voor de buren en de buurt. Singeldingen is een fijne plek om anderen te ontmoeten en samen te zijn en dingen te doen. In de periode dat Singeldingen het park bewoont, ontstaan er verbindingen die na Singeldingen door de bewoners in stand worden gehouden en het volgende seizoen weer worden verstevigd. Zo groeien de wortels verder de wijk door en vormen een steeds groter wordend netwerk van creativiteit en duurzaamheid.

Met de donatie van de Daniel van der Vorm stichting kunnen wij dit jaar een mooi programma neerzetten. Van woensdag tot en met zondag activiteiten voor jong en oud. Met inzet van kunst, cultuur, muziek, beweging en nog veel meer ontmoeten buren elkaar en komen ze in aanraking met andere activiteiten. Al doende, praten, wisselen ze informatie en gedachten met elkaar uit in een ontspannende setting in een stuk groen in het heemraadspark.

Singeldingen is Van en Voor de buurt, Samen door Buren!

Het programma loopt dit jaar van 8 mei tot 21 juli en is te vinden op en op onze Facebook pagina en zo snel mogelijk onze website www.singeldingen.nl .”