Donderdag Bijzonderdag & Vrijdag Xtra Bijzonderdag Kinderpret in de schoolvakanties!

Rotterdam is de stad met de meeste  kinderen die in een bijstandsgezin opgroeien. Juist voor deze kinderen die niet op vakantie kunnen, doet Samen 010 iets extra’s in de schoolvakanties door middel van het project Donderdag Bijzonderdag en Vrijdag Xtra Bijzonderdag. Mede dankzij de bijdrage van Daniel van de Vorm kunnen we voor deze kinderen weer creatieve, sportieve, educatieve maar vooral gezellige en leuke activiteiten organiseren!

Donderdag Bijzonderdag & Vrijdag Xtra Bijzonderdag is een project voor kinderen, die om diverse redenen, niet op vakantie kunnen. Zij komen uit diverse wijken van de stad. Het kan gaan om kinderen uit éénoudergezinnen; kinderen die in een vluchtelingensituatie zitten of illegaal zijn; wiens ouders kampen met schulden of in armoede verkeren; of een thuissituatie hebben, waar ouders door omstandigheden niet in staat zijn zelf activiteiten te organiseren.

Om deze kinderen een leuke vakantie te bezorgen organiseren wij in elke schoolvakantie uitstapjes voor hen. Op donderdag voor kinderen (6 t/m 10 jaar) en op vrijdag voor tieners
(11 t/m 14 jaar). Wij zorgen voor een afwisselend programma passend bij hun interesse- en belevingswereld. Zoals survivallen in Outdoor Valley, dagje Blijdorp, leren ijshockeyen op de schaatsbaan, zelf pannenkoeken bakken bij de Pannenkoek en talenten ontdekken bij een circusschool.

Het afgelopen jaar hebben 30 kinderen en 15 tieners deelgenomen. Het is geweldig om te zien hoe de kinderen genieten van activiteiten die ze nog niet eerder hebben ondernomen en hun zelfvertrouwen groeit door het opdoen van nieuwe ervaringen. We zijn dankbaar voor de groep vrijwilligers die meegaan als begeleider en deze kinderen een blijvende en
positieve herinnering meegeven!