Archikidz Rotterdam 2018: De geheime kamer

Op zaterdag 26 mei 2018 bouwen ruim 300 Rotterdamse kinderen tussen de zeven en twaalf jaar onder begeleiding van een echte architect hun eigen fantasiebouwwerk, gebaseerd op het thema van 2018: Archikidz en de geheime kamer! Met elkaar gaan ze onderzoeken en bouwen. Denken over wat echt is en wat fantasie en… met een beetje magie: een eigen fantasieplaats, schuilpaleis, chill-plek of luilekkerland.
Archikidz laat kinderen op een speelse manier kennis maken met hun gebouwde omgeving. Het is een vrolijk en sociaal evenement, en bovendien helemaal gratis. Zo kan iedereen meedoen. Net als voorgaande jaren staan ontmoeten, samenwerken en van elkaar leren centraal.
Het bouwfestijn wordt alweer voor de zevende keer georganiseerd door louter vrijwilligers. Het evenement vindt plaats in het Scheepvaart en Transport College, met prachtig uitzicht over de Maas (Lloydstraat 300, Rotterdam). Mede dankzij de genereuze financiële bijdrage van de Daniel van der Vorm Stichting kan Archikidz Rotterdam ook dit jaar weer dit fantastische bouwfestijn organiseren.
www.archikidzrotterdam.com